بازنمایی یعنی قاب بستن روی واقعیت، نشان دادن واقعیت به شکلی خاص و بیان واقعیت یک ماجرا از زاویه دید دلخواه خود. بررسی زاویه دید یکی از راههای شناخت اهداف تولید کننده است. زاویه دید به منبع اطلاعات باز میگردد، اینکه چه کسی مطلب را بیان میکند می تواند در خروجی نهایی تغییراتی را ایجاد نماید.
رسانه ها با استفاده از بازنمایی می کوشند تفسیر و تحلیل خود را از واقعیت مورد نظر به طور آشکار و پنهان به ذهن مخاطبان خود ارسال کنند طوری که او احساس تفاوتی بین این دو نکند.
بازنمایی توسط رسانه می تواند تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد.
به عنوان مثال اگر رسانه های اینترنشنال و بی بی سی فارسی را به دقت بررسی کرده باشید علی رغم این که رسانه های معروف دنیا حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه 1400 را به صورت زنده پخش نموده اند و بازتاب های گسترده بسیار زیادی در رسانه های داخلی و خارجی داشته است اما این دو رسانه و رسانه های وابسته با به کارگیری تکنیک های رسانه ای قصد بر بازنمایی منفی این مراسم باشکوه را داشته اند.